Algemeen

Waar kan ik terecht met vragen over fraude als ik twijfel over een product of dienst?

Alle vormen van fraude

U kunt bij de helpdesk terecht met vragen over alle soorten fraude. U kunt bijvoorbeeld terecht met vragen over:

  • relatiefraude
  • faillissementsfraude
  • identiteitsfraude
  • loterijfraude
  • verzekeringsfraude
  • merkvervalsing
  • beleggingsfraude
  • telecomfraude

Voorkomen van fraude

De fraudehelpdesk is bedoeld om te voorkomen dat u slachtoffer wordt van fraude. Wanneer u toch bent opgelicht, kan de fraudehelpdesk u doorverwijzen naar de juiste instantie. Bovendien kan de fraudehelpdesk wellicht voorkomen dat ook andere mensen slachtoffer worden van een bepaalde fraudeur.


Informatie over dit hoofdstuk
Datum laatste aanpassing: 2015-07-22 13:26:29
Licentie: CC0 1.0 Universal
Taal: nl-NL

Meer over dit onderwerp
Is mijn beschadigde paspoort of identiteitskaart geldig?
Ben ik verplicht om een kopie van mijn identiteitsbewijs te geven aan een bedrijf?
Kan ik een tweede Nederlands paspoort aanvragen?
Wat is een elektronisch reisdocument en welke gegevens bevat de chip hierin?
Welke gegevens neemt de gemeente op in mijn paspoort en identiteitskaart?
Wat zijn de echtheidskenmerken van het paspoort en de identiteitskaart?
Wat houdt de opname van mijn gegevens in het Register paspoortsignaleringen in?
Wanneer en hoe kan ik een noodpaspoort krijgen?
Welk identiteitsbewijs mag ik gebruiken in welke situatie?
Wat is de identificatieplicht?
Met welke identiteitsbewijzen kan ik mij identificeren?
Wie mag vragen naar mijn identiteitsbewijs en wanneer?
Wat gebeurt er als ik geen identiteitsbewijs kan laten zien?

Download: HTML | CSV | Excel | JSON